سیستم جذب سرمایه انسانی

در شرایط امروزی کشورمان که یافتن و جذب نیروی ماهر و با صلاحیت بسیار دشوار شده لازم است در جهت سیستم جذب منابع انسانی از رویکردهای جدیدی نظیر بازاریابی جذب (Recruitment Marketing) استفاده نماییم. در این رویکرد سازمان ها با ایجاد یک برند کارفرمایی محبوب تلاش می کنند برای نیروهای مستعد و ماهر در بازار کار جذابیت ایجاد کنند و ضمن آشنا کردن آنها با برند شرکت ارزش ها و مزایایی را به آنها پیشنهاد دهند تا انگیزه این نیروها برای تقاضای استخدام در شرکت افزایش یابد.

ما تمامی مراحل ارتقا برند کارفرمایی و بازاریابی جذب برای شرکت ها را طراحی می کنیم و از مراحل آغازین فرآیند جذب تا مصاحبه و ارزیابی شایستگی ها در کانون ارزیابی و جذب نهایی داوطلبان، همراه شرکت ها می باشیم.
سيستم جذب سرمايه انسانی یکی از سیستم های زيربنايی در مجموعه سيستم های يكپارچه سرمايه انسانی است ، چراكه كانال ورودی نيروی انسانی به شركت محسوب مي شود .
اگر روی اين كانال ورودی، كنترل و نظارت دقيق ، صحيح و مستمری صورت نگيرد، شركت پس از يك دوره زمانی كوتاه مواجه با انبوهی از نيروهای ناكارآمد ( فاقد مهارت ، دانش و توان مندی های مورد نياز )، ناسازگار ( با اصول، ارزش ها و فرهنگ سازمانی ) يا غير ضروری (نامتناسب با اهداف، مأموريت ها، برنامه ها و حجم فعاليت ها ) خواهد شد. اين ناهماهنگی ممكن است خود را در تركيب سنی، تحصيلی، جنسيتی، تجربه، فرهنگ و … نيروی انسانی نيز نشان دهد .
در عين حال اگر شاخص هايی كه برای كنترل اين كانال ورودی در نظر مي گيريم، بیش از حد سختگیرانه باشد و از دقت و صحت لازم برخوردار نباشد و يا در تحليل و به كار گيری شاخص ها دچار خطا شويم، آنگاه اين خطر وجود دارد بخشی از نيروهای توانمند و كارآمد بازار كار در اين مرحله حذف شوند و شركت از وجود چنين نيروهايی محروم گردد و درمقابل نيروهايی وارد شركت شوند كه با فلسفه اصلی جذب هماهنگ نيستند .
واقعيت اين است كه شركت ها از طريق طراحی و استقرار ساز و كارهای جذب سرمايه انسانی به دنبال جذب و به كارگيری شايسته ترين نيروهای بازار در مقايسه با رقبا هستند تا از اين طريق برتری های رقابتی خود را حفظ و توسعه دهند و سپس از آموزش برای توسعه توانمندی ها و هوشمندی های درونی آنان استفاده شود .

مأموريت اصلی سيستم جذب سرمايه انسانی

نکات کلیدی راهنمای فرآیند جذب در شرکت ها

فرآیند جذب سرمايه انساني در شرکت فرایند جذب سرمایه انسانی

 

ارزش آفرینی ما برای مشتریان

خدمات و محصولات ارایه شده توسط گروه توسعه راه حل های منابع انسانی

طراحی برند کارفرمایی و بازاریابی جذب

طراحی مفهومی و عملیاتی همراه با مشاوره در مراحل استقرار و اجرا

طراحی سیستم جذب

طراحی فرایند شناسایی داوطلبان، ارزیابی شایستگی های داوطلبان، مصاحبه استخدامی، جامعه پذیری و جذب نهایی داوطلبان

بیست و چهار ساعت آموزش برای طراحی و استقرار برند کارفرمایی

بیست و چهار ساعت آموزش برای طراحی و استقرار برند کارفرمایی، بازاریابی جذب و فرایند جذب

سیستم جذب منابع انسانی

ویدئو سیستم جذب منابع انسانی

ارتباط با ما

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه همکاری گروه توسعه راه حل های منابع انسانی با سازمان ها در فرآیند جذب و ارزیابی شایستگی ها با ما در تماس باشید.

با ما تماس بگیرید.

اخبار و رویدادها