پنج روش تیم سازی

Team Build 4
  چه عواملی باعث تشکیل یک تیم قوی و منسجم میشود؟ شما زمینه اصلی را فراهم دارید؛ زمینه ای محکم و منسجم. با این حال شما نیاز به اقدامات بیشتر برای ساخت تیم دارید. اجازه بدهید نگاهی به اقدامات لازم داشته باشیم: Team Build 2
  1. دورهمی هایی خارج از محیط شرکت ترتیب دهید. چندین فعالیت هستند که باعث صحبت کرن افراد شدند. دیداری حضوری در پارک، حضور در گروه های محلی پارک و... گردآوری اعضای تیم شما برای همکاری در فضای خارج از محیط کار، روشی مطلوب برای ساخت روحیه و صمیمیت است.
  2. از رقابت های کاری خالص شوید. برپایی رقابت های فروش، یعنی جایی که در تیم فروش شما، هر یک از اعضا در مقابل هم قرار گرفتند. به نظر روش خوبی برای ایجاد جنبش در تیم است. بله هست... اما جنبشی منفی را ایجاد می کند.وقتی شما اعضای تیمتان را وادار به رقابت با یکدیگر میکنید، در واقع در آنها احساس وحشت، نگرانی و ناامیدی ایجاد میکنید. شما تیم را نمیسازید، شما تیم را نابود میکنید. پس حین تلاش برای ساخت تیم تان، مراقب رقابت در آن باشید.
  3. جشن و مهمانی برپا کنید. آیا اتفاق خوشایندی در شرکت و یا در بخش تولید افتاده است؟ پس به دنبال ترتیب دادن یک جشن به مناسبت پیروزی که خودتان و اعضای تیم تان تجربه کرده اند باشید. شما حتی میتوانید از این مقوله هم فراتر رفته و موفقیت های فردی را جشن بگیرید. آیا بابی و همسرش کتی به تازگی صاحب فرزند شده اند؟ یک مهمانی ترتیب دهید. آیا جنیفر و نامزدش دیو ازدواج کردند؟ وصلت شاد آنها را جشن بگیرید. بهانه هایی برای جشن گرفتن پیدا کنید و به اعضای تیم نشان دهید که همگی ارزشمندند.
  4. برنامه ناهار تدارک ببینید و طی آن یادگیری داشته باشید. همه غذا دوست دارند. با تدارک دیدن ناهار، می توانید خیلی از اعضای تیم را به هم نزدیک کرده و کمک کنید حس مثبت نسبت به شرکت بسازند. با کترینگ های غذایی هماهنگ کنید و در حین غذا افراد را دعوت به اشتراک گذاشتن آنچه که جدیداَ یاد گرفته اند کنید. سوالات قابل بحث مطرح کنید. به این روش نه تنها تیم شما رشد می کند، بلکه رشد تیم در جهت صمیمیت را نیز مشاهده می کنید.
  5. قدردانی های ناشناس ترتیب دهید. افراد شما از جشن گرفتن لذت می برند. آنها از شنیدن اسمشان در کنار اتفاقی خوب لذت می برند. شما می توانید این کار را تسهیل کرده و تیم خود را در جهت نزدیک شدن به یکدیگر تشویق کنید. یک جعبه در نظر بگیرید تا همه افراد تیم نظرات و قدردانی هایشان نسبت به سایر اعضا را به اشتراک بگذارند. هربار که یکی از اعضای تیم، فردی دیگر از تیم را در حال انجام کاری شگفت آور ببیند، میتواند متنی بنویسد که در حضور کل تیم، از کار او تقدیر کنند. این کار باعث میشود افراد بدانند که دیگر اعضای تیم به تلاش سخت آنها توجه کرده و از او قدردانی میشود
  Team Build 3   بیوگرافی نویسنده: جوزف لندون  (Joseph Landone) یک متخصص رهبری است که تمرکز بر کمک به ظهور رهبرانی دارد که با مشکلات رهبر بودن دست و پنجه نرم می کنند. اشتیاق او، دیدن شکوفایی رهبران بدون در نظر گرفتن موقعیت شان است؛ او باور دارد که می توانند موفق شوند. او نکات کلیدی علم رهبری را در وبلاگ خود به اشتراک می گذارد و مطمئن است که رهبران جوان می توانند از این خلاصه های کلیدی برای رشد مهارت هایشان در جهت رهبری بهتر استفاده کنند. با علم به ظرفیت بالای شما، او به کسانی که به دنبال بالا بردن پتانسیل رهبری خود، توسعه فردی و یا زندگی کامل تر و پرمعناتری هستند، پیشنهاد مربیگری میدهد.

ثبت نظر و دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *