صدای اقتدار: چگونه همچون یک رهبر به نظر برسیم

اقتدار در صدای یک رهبر

تاثیر صدا در رهبری آرمانی

آیا زمانی که صحبت می کنید، صدای مقتدارنه و رهبرگونه ای دارید؟ در اینجا می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید همچون رهبری آرمانی که قدرت و حضورش را نشان میدهد، به نظر بیایید!
صحبت کردن با صدای رهبر گونه غیرواقعی، یک چیز است. اما آکنده کردن صدای واقعییتان با صدای رهبری آرمانی، موضوع دیگری است.
ما اغلب از جنبه دیداری درباره صدای یک رهبر می شنویم. اما این بیشتر بستگی به توانایی شما دارد که آنچنان به طور واقعی صحبت کنید که جذبه، اطمینان و احترام دیگران را بدست آورید. صحبت من درباره صوت صدا، قدرت و حضور شما است.
رهبری آرمانی یک محیط کار آرمانی یا شرکت با داشتن صدای ضعیف امکان پذیر است، اما زمانی که صدایتان صوت رهبرمأبانه ای داشته باشد، در سطوح بزرگ و کوچک، مردم نگاه متفاوتی به شما خواهند داشت و با اشتیاق بیشتری شما را دنبال خواهند کرد.

خطرات عملکرد ضعیف صدای یک رهبر

اخیراً با مشتری کار می کردم که نگرانی زیادی درباره عملکرد صدایش داشت. این خانم، مقام ارشد شرکتش بود و جلسات متعددی با تیم جهانی خود برگزار می کرد. او و رئیسش فهمیده بودند که نوع صحبت کردن این خانم باعث کاهش اعتماد نسبت به رهبری آرمانی او شده است.
من به عنوان یک مربی کسب و کار و متخصص صدا و بهبود سخنوری، می دانم که فارغ از جنسیت، هم مردان و هم زنان ممکن است از نظر پویایی صدا مشکل داشته باشند. مشتری اخیر من صدای ضعیفی داشت و این صدا برای یک شخص صاحب قدرت، بسیار ضعیف و کم شدت بود. حقیقتاً زمانی که صدای او را هنگام برگزاری یک جلسه شبیه سازی شده ضبط میکردم، او فریاد زد "که من شبیه یک دختر بچه به نظر می رسم."
زمانی که تقریباً سی سال پیش، کار مربیگری سخنوری را آغاز کردم، یک مشاور که با مشتریان بالقوه خود مشکل داشت با من تماس گرفت. مشتری ها هنگام تماس تلفنی از میزان تجربه این فرد سؤال می کردند.مشتری ها از او می پرسیدند که "چه مدت به انجام این کار مشغول هستید؟ و چند سالتان است؟" زمانی که این فرد وارد دفتر کار من شد ، من با مردی حدوداً پنجاه ساله و با موهای سفید روبرو شدم.
بی شک صدای شما بر برداشتی که دیگران از شما دارند، تأثیر می گذارد. در صورتی که تن صدایتان، شما را در موفقیت حرفه ایتان یاری نمی دهد، سعی شده در این مقاله با چند راهکار به شما کمک کنیم.

چند راهکار برای افزایش اقتدار صدا

چند راهکار برای افزایش اقتدار صدایتان

1. برای آنکه با قدرت صحبت کنید، نفس تان را تقویت کنید.

این کاملاً تقصیر شما نیست که صدایتان، قدرتتان را بروز نمی دهد. ما اکنون در دوره ای زندگی می کنیم که دیگر نیازی نداریم که همچون گذشته صدایمان را بلند کنیم. در این زمانه کار ما در بیرون از خانه طوری نیست که نیاز داشته باشیم صدایمان به دوردست برسد.
اکنون همه چیز خیلی آسان شده است. ایستادن کنار همکاران، نگه داشتن یک گوشی همراه به فاصله دو اینچی از دهانمان یا نشستن با فاصله 60 سانتی از وب کم، همگی موجب شده اند که ما به ورژن ضعیف تری از آن گویندگان قدرتمندی که قبلاً بودیم، تبدیل شویم. با این وجود ما هنوز نیاز داریم که قدرتمان را از طریق صحبت کردن به دیگران نشان دهیم.
برای شروع، باید تنفستان را تقویت کنید طوری که بتوانید بدون تلاش صدایتان را پر کنید. تنفس دیافراگمی را یاد بگیرید. این تنفس شماست که انرژی صوتی مورد نیاز هر قسمت از فضای عملکرد صدایی شما را فراهم می کند و منظور شغلی شما را به دیگران می فهماند. برای انتقال انرژی به شنوندگان و شنیده شدن کلمات ضروری، بایستی خودتان پرانرژی باشید. به خاطر بسپارید که مهم ترین کلمات در انگلیسی معمولاً در انتهای عبارت آورده می شوند. برای خودتان تنفس کافی ذخیره کنید تا بتوانید ایده و تصویر ذهنی موردنظرتان را با قدرت به دیگران القاء کنید. (البته این مورد برای رهبرانی که در خارج از ایران فعالیت دارند و یا در ایران یک شرکت بین المللی را اداره می کنند، بیان شده است.)

2. برای دست یابی به اقتدار، صدایتان را متعادل کنید.

یکی از دلایلی که یکی از مشتریان اخیر من (و بسیاری دیگر که من مربی آنها بوده ام)  صدایی داشت که بسیار جوان و کم سن و سال به نظر می رسید این بود که او خیلی با صدای سر (صدای تیز) صحبت می کرد. یک نکته کلیدی که باید بدانید این است که دوگانگی بین صدای سر و صدای میانی را درک کنید. استفاده مطلق از صدای سر، تیز و سبک خواهد بود و صدای میانی نیز همچون صندلی کهنه ای به نظر خواهد رسید که در زیرزمین رها شده است.
هرکدام از این صداها مزایا و مضرات خودش را دارد. یک صدای سر قوی (صدای تیز شدید) می تواند جوان، شاد، هوشمندانه و زنده به نظر برسد (در صورتی که صوت این نوع صدا به خوبی منتقل نمی شود و مقتدرانه به نظر نمی رسد). اما کسی که با صدای میانی صحبت می کند، به خوبی صدای خود را به دیگران منتقل می کند اما با کمبود خودانگیختگی مواجه است و صوت صدایش نیز قدیمی و کهنه به نظر می رسد.
احتمالاً خودتان نیز این برداشت را می کنید که نباید به طور مطلق، فقط با یکی از این صداها صحبت کنید. شما به تعادل بین صدای تیز و صدای میانی نیاز دارید. بر همین اساس من شروع به کار کردن با مشتری ام کردم. هدف نشان دادن هوش و انعطاف پذیری همراه با تجربه و اقتدار بود. آن خانم به صدای قدرتمندتری که توجه ها را به خود جلب کند، نیاز داشت.
صدایتان را ضبط کنید و ببنید که در کدام انتهای طیف صدایی قرار دارید. سپس روی یک طیف متعادل (بین صدای تیز و صدای میانی) شاد کار کنید.

نکاتی در مورد نحوه رسیدن به یک صدای گفتاری قدرتمندتر

تنفس کافی و قدرتمندی که به صدایتان نیرو می بخشد و آنرا حفظ می کند، به همراه صحبت کردن با یک صدای جاافتاده و متعادل، شما را در رسیدن به بهترین نتیجه ممکن یاری خواهد کرد. اکنون زمان آن است که یک شیوه آوازی پر احساس را در خودتان رشد دهید.
این استعاره ای است که من به کرات از آن استفاده می کنم: رنگ ها. صدای صورتی پر رنگ برای مثال در ابتدا، رنگهای شرابی ایجاد می کند و منعکس کننده بلوغ و پر بودن است. صداهای خاکستری امکانپذیر بوده و نشان دهنده عدم استفاده ازتمامی رنگها می باشند. یک صدای غمگین دارای مقدار زیادی سایه قهوه ای رنگ است و غیره.
شنوندگان بایستی بتوانند احساسات پنهان شده در بیانات شما را درک کنند. زمانی که صحبت می کنید در واقع در حال رهبری آرمانی هستید، پس باید نکات ریزو ظرافت کاری هایی که هوش شما را انعکاس می دهند را رعایت کنید. بعد از آن، صدایی با نیروی محض وجود دارد که فرمان عمل را صادر می کند. برای دستیابی به آن طیف صوتی از صدا، متونی از اشعار و داستانهایی را بخوانید که برای بیانشان نیاز است که بیشترین احساس را در صوت صدایتان داشته باشید.هم چنین به کتابهای صوتی گوش دهید که توسط بهترین صدا پیشگان این حوزه اجرا شده اند. این روش ها به شما کمک خواهند کرد تا به صدایتان اقتدار ببخشید. روش استفاده از آنها را یاد بگیرید و با آنها احساس راحتی کنید تا بتوانید بر کسانی که به شما به دید یک رهبر نگاه می کنند، الهام بخش و تأثیرگذار باشید.

چگونه سخنرانی کنیم؟

چگونه سخنرانی کنیم؟

مهارت آموزی آسان برای ارائه های موفق، سخنرانی ها، گامهای صدایی ، کنفرانسهای علمی و غیره!
توانایی شما در یک ارائه با اعتماد به نفس و متقاعدکننده مهمترین دارایی حرفه ای تان می باشد. این توانایی به شما کمک می کند که با مردم ارتباط برقرار کنید، ایده های پرشورتان را به اشتراک بگذارید و اهدافتان را تحقق ببخشید. این راهنمای به روزرسانی شده به شما روشها و راهبردهایی را ارائه می دهد که به وسیله آنها می توانید یک سخنرانی عمومی به یاد ماندنی و احتمالاً خارق العاده ارائه دهید.

سخنرانی بدون ترس

بر اضطرابتان غلبه کنید. اعتماد به نفستان را بدست آورید. زندگی تان را تغییر دهید
اگر ترس از سخنرانی عمومی باعث محدود شدن فعالیت شغلی تان شده است، دکتر گری جنارد برای شما راه حلی دارد. روش تأیید شده او را فرا بگیرید تا ترستان را به اعتماد به نفس تبدیل نمایید. روزانه یک فصل بخوانید و تمرینها را به کار ببندید. تنها طی 12 روز آینده شما به ابزارهایی دسترسی خواهید داشت که به وسیله آنها اعتماد به نفستان بازسازی شده و می توانید به آسانی در موقعیتهای مختلف حرفه ای و شغلی حاضر شوید.
دکتر گری جنارد، بنیانگذار روش جنارد، متخصص آموزش سخنوری عمومی بر پایه نمایش است. او به عنوان بازیگر و مربی سخنوری، از روشهای نمایشی استفاده می کند تا بدینوسله به تیم های مدیریتی و رهبری آرمانی کمک کند تا با اعتماد به نفس و تأثیرگذار صحبت کنند. دکتر جنارد مشاور و مربی شرکتها، محیط کار آرمانی های دولتی، مراکز خصوصی و اشخاص حقیقی در سراسر دنیا می باشد.

ثبت نظر و دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *